Neon

Monday, March 23, 2009

Antara keinginan dan keperluan



Sejak dua menjak ni aku seperti memerlukan perubahan dalam hidup aku. Aku terasa byk benda aku kena tukar or upgrade. Tp adakah smua ini keperluan atau semata-mata keinginan aku. Aku dah mula surf web rc sedangkan aku dh banyak kete rc. Skang ni plak usha heli rc plak. . Kalau datang giler aku, beli online je. Haish kalo dipikir aku sudah ada kereta, heli, boat, dan kapalterbang rc. Kenapa aku mahu menambah @ menukarnya @ upgrade?? Sedangkan semuanya masih elok dan boleh digunakan. Pada masa sama gak aku mana ada masa nk main. Asyik outstation je. Penin kepala memikrkan hal ini, namun aku harap apa pn keputusan aku berpuas hati dan mengembirakan aku.



Lama jgak aku berfikir sampai tak boleh tidor adakah aku sudah bosan dgn apa yg aku ada.. Adakah aku ingin menurut keinginan dr keperluan aku. Adakah perlu aku mendaptkan smua yg aku inginkan or biarla dulu jgn gopoh nanti aku dlm kerugian. Hmm, sbb barang rc ni bukannye murah2 skali shopping lepas bayar duit kete betul aku 2 3 bulan, boleh antar banje banyak skit kt mak bapak dan beli dslr yg lame aku idamkan. Wah byk sgt yg aku inginkan skrg.adakah smua ini akan menjadi kenyataan..STOP!!..aku tidak mahu pikir lagi.ckupla apa yg ada.. bersederhanala.. tp mcm nk. huhuhuhuhu

Aku tertarik dengan salah satu nasihat dari seorang billionair terkenal Amerika, yang tiba2 muncul zaman kemelesetan ekonomi sekarang ini. Bukanlah aku ni rajin sgt membaca tetapi jika ia nasihat yang baik perlulah diikuti jika mampu. Tol tak?

Nasihatnya lebih kurang mcm ni la sbb enlish aku kureng skit, "Jangan terlalu ghairah membeli barangan yang tidak kita perlukan, kerana suatu hari nanti kita mungkin terpaksa menjual barangan yang kita amat perlukan."

Tp aku mcm nak je heli ni.. harga Riban2.. knape la kt Malaysia ni sume mahal2..

1 comment:

MieSueFie said...

ye ke susah nak tdo?? hehe.. cekgu skulah ajar, dahulukan keperluan baru keinginan... kalu pentingkan keinginan gak, just ignore what ur brain r talking, do whatever u wish to do! ; P