Neon

Sunday, May 17, 2009

Jambatan Merdeka



Pada zaman pemerintahan jepun jika kita dapat melihat rakyat di negara melaysia di jajah dan betapa susahnya utk mendapat kemudahan awam seperti jambatan pondok telefon dan sebagainya sungguhpun begitu ramai di antara pemimpi khususnya ahli depan undangan negeri mahupun JKKK di zaman sekarang masih lagi terlupa ada di antara tempat-tempat di negara kita ini khususnya di pendalaman dan di kampung-kampung tidak dapat kemudahan seperti di tempat-tempat lain.Jika berlaku kecemasan dan kemalangan barulah semua pihak menyalahi satu sama lain bagi menjaga status kepimpinan masing-masing.



Di zaman yang serba moden selepas kemerdekaan yang ke 50 tahun masih ada lagi anak anak dan penduduk kampung tidak dapat merasai nikmat kemerdekaan yg sebenar-benar..

Jika paparan menarik di bawah ini dipaparkan di dalam buletin utama mesti JKKK atau ADUN tempat berkenaan terjaga dari dibuai mimpi indah dengan kemewahan yang dikecapi.



Paparan gambar di bawah ini menunjukan betapa susahnya penduduk kampung dan murid sekoah pergi dan balik untuk menyerbangi sungai yang menanti mangsa pada bila bila untuk dilemaskan serta di bawa arus yang rakus seperti buaya yang kelaparan..

Kepada pemimpin di luar sana bantulah dan bertanggungjawab di atas amanah yg diberi.

No comments: