Neon

Monday, April 13, 2009

Minor Surgery



Pagi tadi aku dijadualkan menjalani minor surgery kat Selangor Medical Centre untuk membuang kelenjar yang membengkak. Doktor cakap ade beribu2 kelenjar ni dalam badan kite. Dia tak cakap pn ape function bende ni. Aku surf net dan dapat la skit info pasal Lymph Node ni. LN ni macam filter yang menapis cecair dalam badan kite, menangkap virus, bakteria dan bermacam2 bendasing. Sangat penting dalam sistem imunisasi badan. LN aku ni kat leher. Doktor saspek TIBI so dia inject ubat kat bawah kulit lengan aku. Sakit jgak tp aku tgk nurse tu profesional la. Medical centre babe!!! Bayar mahal tp service mcm hospital kerajaan mau kene maki dgn aku. Hahahaha...



Service kt sini memang tiptop macam check in hotel je. Aku tak payah jalan kaki sebab nurse suruh aku naik kerusi roda. Lepas GL untuk bill settle dgn insurans, aku pn g la kt operation department. Tukar baju operation. Macam pegi haji plak sbb sume kene tanggal just pakai kain sarung dengan baju cotton. Kene interview dgn nurse pastu baring la atas katil hospital tunggu doktor. Ape la doktor lembab smpai aku tertido.



Pergh first time masuk operation theater.. Sebijik macam dalam citer mat salleh.. Cuak gak dah la sume kaler putih. Bunyi bip bip bip tu leh dengar. Dalam hati berdoa je la jangan doktor tu salah operate. Borak2 dgn doc pastu tiba2 dia inject bius sakitnye macam cabut gigi time skolah dulu. Kaver beb sbb nurse2 muda attend aku. Ahahahaha.. Kejap je doc tu buat aku inngat dalam 1/2 jam la. Tak rasa pe pn tau2 je doc tunjuk kelenjar tu kat aku. Rupe macam hati ayam.
Lepas operate tu aku kene lepak kat bilik pemulihan untuk monitor ade kompilasi ke tak.



Ada 3 orang kt situ, aku tgk ada sorang pakcik ni nafas pnye la kuat. Aku rasa dia operate paru2 sebab komplen nak batuk susah. Hisap rokok banyak sgt kot. Tak pe la aku just lepak sorang2 je. Malas amik port.

Bila dah settle sume tukar baju, aku p makan. Lapar siot.. Pastu pegi plak jumpe doc tu balik nk amik ubat. Terima kasih kepada sume2 nurse yang memberi perkhidmatan yang the best la aku rasa. Lepas amik ubat pegi kt billing department plak yang semestinye staf2 yang paling mesra. Ye la nak amik duit kite kan. Kene la senyum lebey skit. Dia tunjuk bill RM1490 kt aku seraya berkata sumenye dh disettle kan. Fuh lege beb kalu tak kene swipe kredit kad la. Terima kasih bebanyak majikan ku. Aku janji akan kerja keras.. Hehehe..

2 comments:

MOHD FADLY said...

Bagus... bagus... berkerja keras... jangan ko buat keras dah... kecil jer hati ayam ko tuh... kalau aku tolong operatekan pun boleh... bayaran just kena sepinggan telur belada campur jer... ha..ha.. aper-aper pun selamat bercuti 6 hari... n selamat menjadi orang kaya bintulu...

MieSueFie said...

cian yob.. surgery kat leher pon kene sorong ke? dasar lazyness.. hakhak..